۱۲ نفر در تصادفات درون شهری خراسان‌جنوبی فوت کردند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علیرضا عباسی صبح دوشنبه در جلسه کارگروه اجرای مداخلات مؤثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ضرر جانی و مالی اظهار کرد: در چهار ماهه سال جاری ۱۲ فوتی در تصادفات درون شهری داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است. رئیس پلیس […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علیرضا عباسی صبح دوشنبه در جلسه کارگروه اجرای مداخلات مؤثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ضرر جانی و مالی اظهار کرد: در چهار ماهه سال جاری ۱۲ فوتی در تصادفات درون شهری داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در سال گذشته که ابتدای شیوع کرونا بود، مردم در زمینه ترددها مراعات می‌کردند ولی در چهارماهه امسال بر اساس آمار این موضوع را مراعات نکردند.
عباسی با اشاره به اینکه بیشترین مجروحین تصادفات درون شهری افراد بین ۱۰ تا ۲۵ سال بوده‌اند، گفت: همچنین ۵۰ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری خراسان‌جنوبی نیز افراد بین سنین ۱۰ تا ۲۵ سال بوده‌اند.
وی اظهار کرد: علت بیشتر تصادفات عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو بوده است که عدم توجه به جلو نیز در اکثر موارد به علت استفاده راننده از تلفن همراه رخ می‌دهد که شهروندان در این زمینه باید توجه جدی داشته باشند.
رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: ما هیچ وجه تمایل به ایجاد سرعت گیر نداشته‌ایم ولی گاهی به واسطه عدم سرعت مطمئنه شهروندان مجبور به ایجاد سرعت گیر در برخی از تقاطع‌ها و خیابان‌های شهر می‌شویم.
عباسی ادامه‌داد: ما در شهر بیرجند دچار فقر تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک هستیم که این موضوع برای ما نیز رنج‌آور است.
وی با بیان اینکه متأسفانه برای برخی از دستگاه‌ها موضوع ترافیک یک دغدغه نیست، گفت: یکی از درخواست‌های ما این است که طرح جامع مطالعات ترافیکی شهر بیرجند به صورت قدم به قدم و گام به گام اجرایی شود و آن را به تأخیر نیندازیم.
رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی اظهار کرد: متأسفانه در بسیاری از نقاط شهر چون بلوار پیامبر اعظم به سمت بند دره و بلوار کوهنورد عابرین پیاده از عرض بلوار عبور می‌کنند در حالی که در آن نقطه مسائل ایمنی مراعات نمی‌شود.
عباسی با اشاره به اینکه فعالیت ما در چهار ماهه سال در حوزه ضبط گواهینامه متخلفان ۳۳ درصد افزایش داشته است، یادآور شد: متأسفانه ۲۴ درصد متوفیان تصادفات درون شهری رانندگان موتورسیکلت بوده‌اند و در ۲۴ درصد تصادفات نیز رانندگان موتورسیکلت مقصر شناخته شدند.