۱۶۰ هکتار از سواحل گلستان به منابع طبیعی بازگشت

به گزارش سردبیر پرس نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: در سه سال سال گذشته با شکایت منابع طبیعی استان، ۳۸ پرونده برای بازپس‌گیری ۲۰۰ هکتار از سواحل دریای خزر در شهرستان های بندرگز و بندرترکمن در دادگاه های استان تشکیل شد. رئیس کل دادگستری گلستان افزود: از این تعداد، تاکنون […]

به گزارش سردبیر پرس نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: در سه سال سال گذشته با شکایت منابع طبیعی استان، ۳۸ پرونده برای بازپس‌گیری ۲۰۰ هکتار از سواحل دریای خزر در شهرستان های بندرگز و بندرترکمن در دادگاه های استان تشکیل شد.
رئیس کل دادگستری گلستان افزود: از این تعداد، تاکنون رای قطعی ۲۴ پرونده صادر و در نتیجه آن ۱۶۰ هکتار از سواحل استان از متجاوزان پس گرفته شد و به منابع طبیعی بازگشت.
آسیابی ادامه داد: ۱۴ پرونده باقی مانده که مربوط به ۴۰ هکتار دیگر از سواحل استان است نیز در دادگاه تجدیدنظر استان در حال رسیدگی است و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.
بر اساس اعلام منابع طبیعی استان، مساحت اراضی ساحلی گلستان ۱۸ هزار هکتار برآورد می شود که تاکنون برای ۱۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از این اراضی ساحلی سند تک برگ صادر شده است.
منبع : مهر نیوز