۱۸ هزار داوطلب در اردبیل رقابت می‌کنند

محمود مشکی در گفت‌و گو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار کرد: آزمون سراسری طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های استان اردبیل نیز برگزار می‌شود و قرار است محدودیت استفاده از تلفن همراه را در محل‌های برگزاری آزمون شاهد باشیم. وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا […]

محمود مشکی در گفت‌و گو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار کرد: آزمون سراسری طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های استان اردبیل نیز برگزار می‌شود و قرار است محدودیت استفاده از تلفن همراه را در محل‌های برگزاری آزمون شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با تمهیدات در نظر گرفته شده آزمون امسال ایمن، سالم همراه با عدالت‌محوری برگزار شده و داوطلبان رقابت مناسبی را در گام نخست آزمون سراسری امسال داشته باشند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آزمون داوطلبان رشته علوم تجربی صبح پنجشنبه برگزار خواهد شد و بعد از ظهر پنجشنبه نیز آزمون گروه آزمایشی زبان خارجه برگزار می‌شود.
مشکی افزود: صبح جمعه داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی با هم رقابت می‌کنند و بعد از ظهر جمعه نیز داوطلبان گروه ریاضی و ۵۲۶ نفر در رشته هنر رقابت خود را انجام می‌دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در آزمون امسال ۶۰ درصد نمرات از طریق برگزاری آزمون محاسبه شده و ۴۰ درصد بر اساس سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به این نمرات افزوده می‌شود.
مشکی اضافه کرد: دانش‌آموزان باید در آزمون خرداد سال آینده نمرات مناسبی را کسب کنند تا اعمال ۴۰ درصد در ضریب کنکور آنها تأثیرگذار بوده و به عنوان سوابق تحصیلی مثبت اعمال شود.
وی بیان کرد: نمرات پایه دوازدهم در خرداد سال آینده در کنار برگزاری این آزمون و آزمون سراسری تیرماه سال آینده نیز ملاک عمل خواهد بود تا با جمع‌بندی نمرات، داوطلبان نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده و دانشگاه محل مورد نظر خود را تعیین و قبولی را تجربه کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: توصیه ما به دانش‌آموزان این است که در این رقابت علمی در کنار همه این موارد، به دقت و تسلط کامل سوالات ارائه شده را پاسخ داده و در آزمون نهایی خرداد سال آینده نیز با توان مضاعف حاضر باشند تا زمینه برای ارتقای ضریب نهایی دروس آنها مد نظر قرار گیرد.