۱۹ سبد صادراتی محصولات دانش‌بنیان آماده شد

مجتبی قدمگاهی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، از تدوین طرح توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی با عنوان «سبدهای صادراتی محصولات دانش‌بنیان» خبر داد و گفت: در این مجموعه سبدها تلاش شده، تفکیک صنعتی که بیانگر حوزه کاربرد محصولات است، مورد استفاده قرار گیرد. این تفکیک مبتنی بر […]

مجتبی قدمگاهی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، از تدوین طرح توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی با عنوان «سبدهای صادراتی محصولات دانش‌بنیان» خبر داد و گفت: در این مجموعه سبدها تلاش شده، تفکیک صنعتی که بیانگر حوزه کاربرد محصولات است، مورد استفاده قرار گیرد. این تفکیک مبتنی بر حوزه‌های کاربرد مرسوم و شناخته شده تجاری و همچنین پتانسیل‌های عرضه شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و شامل ۱۹ صنعت مختلف است. هر سبد در واقع به معرفی شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان مرتبط که دارای پتانسیل صادرات هستند، می‌پردازد.
معاون توسعه کسب و کار بین المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی ادامه داد: صادرات محصولات در بخش‌های کشاورزی، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت، صنعت نفت، عمران و ساختمان، صنایع معدنی، انرژی و صنایع نیروگاهی، فناوری اطلاعات و نرم افزار، صنایع شیمیایی صورت می‌گیرد.
مشاوره به شرکت‌ها برای رفع چالش مراودات مالی با کشورها
قدمگاهی همچنین درباره چالش برخی شرکت‌های دانش بنیان در مراودات مالی با سایر کشورها گفت: بله به هر حال در تجارت بین الملل و شرایط تحریمی شرکت‌های دانش بنیان دچار چالش می‌شوند منتها کار در نهایت شدنی است و در حال حاضر میلیاردها دلار مراوده تجاری با کشورهای دیگر انجام می‌دهیم.
وی افزود: ما در این مسیر در کریدور صادرات در بخش‌های مالی به شرکت‌های دانش بنیان مشاوره می‌دهیم که بتوانند بهترین و ارزان‌ترین راه را برای تراکنش‌های مالی خود انتخاب کنند.