۷۰برنامه فرهنگی ایام عید غدیر در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد حاجی‌زاده صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: بر اساس مصوبه ۸۴۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی از آغاز عید قربان تا عید سعید غدیر به نام دهه امامت و ولایت در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است. دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بنیاد غدیر […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد حاجی‌زاده صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: بر اساس مصوبه ۸۴۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی از آغاز عید قربان تا عید سعید غدیر به نام دهه امامت و ولایت در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بنیاد غدیر در ۹۰ کشور و تمامی مراکز استان‌ها نمایندگی دارد، بیان‌کرد: سال جاری در دهه امامت و ولایت ۱۵۰ برنامه توسط هیأت امناء بنیاد غدیر برای اجرا در نظر گرفته شده است.
حاجی‌زاده با اشاره به اینکه از این تعداد ۷۰ برنامه در خراسان‌جنوبی احصاء شده است، گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، راه‌اندازی کاروان‌های شادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی و دلجویی از خانواده شهداء به ویژه شهدای سادات از جمله این برنامه‌ها است.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌ها برپایی جلسات علمی با موضوع «امیرالمؤمنین علی ع محور وحدت» با حضور شخصیت‌های برجسته‌ای از علمای شیعه و سنی است که درباره شخصیت حضرت علی (ع) و نقش ایشان در نزدیک شدن مذاهب اسلامی به یکدیگر گفت و گو می‌شود.
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان‌جنوبی یادآور شد: ایستگاه‌های ماشین نویسی با محوریت پیام‌هایی از غدیر خم و امام علی (ع)، ترویج نماز و اعمال شب‌های غدیر، اجتماع غدیریون با حضور محدود افراد و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تکریم سادات در نماز جمعه‌ها از دیگر برنامه‌ها برای اجرا در دهه امامت و ولایت است.
حاجی‌زاده با اشاره به توصیه روایات اسلامی و بزرگان دین مبنی بر اطعام روز عید غدیرخم گفت: تلاش ما بر این است که اطعام در روز عید غدیر به اندازه نذورات در روز عاشورا و تاسوعا شود چرا که برای عید غدیر توصیه بر اطعام بسیار شده است.
وی با تأکید بر ترویج سنت حسنه عیدی دادن و عیدی گرفتن در روز عید غدیر اظهار کرد: طرح سراسری احسان علوی و استمرار کمک‌های مؤمنانه را نیز در ایام عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت خواهیم داشت.
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اگر کسی نذری برای اطعام در روز عاشورا و تاسوعا دارند، نمی‌تواند زمان نذر خود را تغییر دهد ولی کسانی که صرفاً از جهت ارادت به اهل بیت (ع) در ایام محرم اطعام دارند می‌توانند این کار خیر را به ایام غدیر منتقل کنند.
حاجی زاده یادآور شد: مؤمنان می‌توانند کمک‌های خود جهت اطعام در روز غدیر و برای کمک‌های مؤمنانه را به شماره حساب ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۶۵۸۲۹۹۹ بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان‌جنوبی واریز کنند.