۷۱۰۰ روستا تا پایان دولت سیزدهم از تنش آبی خارج خواهند شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهدی خان‌احمدی چهارشنبه شب در جلسه بررسی پروژه‌های آب استان کردستان با اشاره به ایجاد مرکز جهاد آبرسانی در وزارت اظهار کرد: بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ روستا با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان در کشور در قالب این پروژه از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند. وی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهدی خان‌احمدی چهارشنبه شب در جلسه بررسی پروژه‌های آب استان کردستان با اشاره به ایجاد مرکز جهاد آبرسانی در وزارت اظهار کرد: بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ روستا با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان در کشور در قالب این پروژه از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.
وی افزود: این پروژه از بزرگترین پروژه‌های ملی محسوب شده و میانگین پیشرفت پروژه در کل کشور حدود ۱۰ درصد است که استان کردستان نیز در این محدوده قرار دارد.
خان احمدی اظهار داشت: امیدواریم با این اقدام آبرسانی به همه روستاهای دارای تنش آبی استان انجام شود.
وی با تأکید بر لزوم توجه به جهاد تبین در اجرای این پروژه ملی، خواستار اطلاع رسانی‌های گسترده‌تر به روستاییان برای اجرای این پروژه با هدف آگاهی و همراهی آنها در راستای اجرای پروژه شد.
خان احمدی با تقدیر از همراهی‌های مناسب آبفا و سپاه در استان کردستان، بر ضرورت پیگیری و برنامه‌ریزی به منظور پیشرفت بیشتر پروژه تأکید کرد.
مجری طرح‌های روستایی آبفا کشور هم با اشاره به اینکه این پروژه ۱۱ درصد جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار می‌دهد گفت: پیش بینی ما این است که با رقم فعلی ۵۲۸ میلیارد تومان بتوانیم تعداد روستاهای بهره‌مند از این پروژه را به ۲۵۰ روستا برسانیم.
استاندار کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستاهای کردستان مصداق کامل کار جهادی است، اظهار کرد: در کشور و استان پروژه‌های محرومیت‌زدایی زیادی وجود دارد اما این پروژه مصداق عینی محرومیت‌زدایی بوده و امیدواریم با اتمام آن تنش آبی در بسیاری از مناطق روستایی به پایان برسد.
اسماعیل زارعی‌کوشا اعلام کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این پروژه برای تسریع آن فعال شده‌اند و عملیات اجرایی با توجه به وضعیت جغرافیایی استان با جدیت پیش می‌رود.
منبع : مهر نیوز