۹۴ درصد مردم کردستان با سواد هستند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رمضان یوسفی روز چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان اظهار کرد: طی سه سال اخیر شاهد رشد دو و نیم درصدی تعداد باسوادان ۶۰ سال به بالاتر در استان بودیم به گونه‌ای که هم اکنون ۸۴ درصد جامعه هدف در این رده سنی با سواد هستند. وی افزود: […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رمضان یوسفی روز چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان اظهار کرد: طی سه سال اخیر شاهد رشد دو و نیم درصدی تعداد باسوادان ۶۰ سال به بالاتر در استان بودیم به گونه‌ای که هم اکنون ۸۴ درصد جامعه هدف در این رده سنی با سواد هستند.
وی افزود: بر اساس جمع بندی سال تحصیلی ۹۸ هم اکنون ۹۴.۰۸ درصد جمعیت استان باسواد هستند و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.
یوسفی اعلام کرد: کرانی با ۹۷.۷۶ درصد و سروآباد با ۹۰.۷۶ درصد بالاترین و پایین‌ترین درصد باسوادی را در استان به خود اختصاص داده‌اند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان ابراز امیدواری کرد که بهزیستی و کمیته امداد در زمینه معرفی افراد کم‌سواد و بی‌سواد به آموزش و پرورش کمک کنند.
وی خاطر نشان کرد: در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال ۱۸ هزار زن و مرد آموزش دیده‌اند و هزار و ۸۳۶ آموزش دهنده سوادآموزی هم توانمندسازی شدند.