نمایشگاه صنعت موسیقی تمام شد/ تلاش برای افزایش بار فرهنگی

به گزارش سردبیر پرس به نقل روابط‌عمومی نمایشگاه صنعت موسیقی، اختتامیه نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی شامگاه جمعه هشتم دی با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل پیشین دفتر موسیقی وزارت ارشاد در برج میلاد برگزار شد. اله‌یاری که در ۲ روز گذشته به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی معرفی شده است، با حضور در اختتامیه نمایشگاه صنعت موسیقی […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل روابط‌عمومی نمایشگاه صنعت موسیقی، اختتامیه نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی شامگاه جمعه هشتم دی با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل پیشین دفتر موسیقی وزارت ارشاد در برج میلاد برگزار شد.
اله‌یاری که در ۲ روز گذشته به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی معرفی شده است، با حضور در اختتامیه نمایشگاه صنعت موسیقی از غرفه‌ها بازدید و سپس دقایقی را نیز در ستاد نمایشگاه حضور پیدا کرد.
نمایشگاه صنعت موسیقی که فردین خلعتبری مدیریت هنری آن را بر عهده داشت، در شرایطی جمعه آخرین روز خود را می گذراند که استقبال مخاطبین و مردم باعث شد این نمایشگاه تا ساعت ۲۲ شب تمدید شود و پاسخگوی حضور مخاطبان موسیقی باشد.
جلال ذکایی مدیر و رییس نمایشگاه صنعت موسیقی نیز در آخرین روز از این نمایشگاه به شرح اتفاقات و جزییاتی از این برنامه پرداخت.
وی با اشاره به استقبال مردم و مخاطبان موسیقی از نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی توضیح داد: ما برای این دور برنامه و شرایطی برای تبلیغات نداشتیم و تصمیم داشتیم که خیلی آرام آرام به معرفی نمایشگاه صنعت موسیقی بپردازیم. اما به یک باره از روز دوم با این حجم عظیم از استقبال روبه‌رو شدیم. این سیل جمعیت که در نمایشگاه حاضر شد به نظر من یک فرصت است. یک ظرفیت بسیار جالب که واقعا هم ما و هم همه غرفه داران را شگفت‌زده کرد که مدیریت فرهنگی نیز باید این موضوع را جدی بگیرد.
ذکایی ادامه داد: یک ظرفیت و پتانسیل عالی وجود دارد که از دید من یک فرصت است و باید مدیریت درستی روی آن صورت پذیرد. اگر به دیده فرصت به این موضوع نگاه شود، قطعا استفاده‌های درست زیادی از آن می‌توان داشت. ما علاوه بر جوانان و اهالی موسیقی، خانواده‌ها را دیدیم که در نمایشگاه حاضر بودند و به مرور بیشتر و بیشتر هم شد. هنرمندان عرصه‌های دیگر از قبیل سینما و تئاتر را دیدیم که حضور داشتند و آن‌ها هم شگفت‌زده شده بودند.

وی با اشاره به تلاش برای افرودن بار فرهنگی و آموزشی نمایشگاه در دوره‌های بعدی نیز گفت: موضوع مهمی که در تداوم وجود دارد، این است که باید خودمان، خودمان را آسیب‌شناسی کنیم. ما باید با ۲ گروه به تعامل برسیم. گروه اول دست‌اندرکاران موسیقی هستند که باید تلاش کنند فضای موسیقی را از آن فضای خشک و رسمی در بیاورند. گروه دوم هم متولیان هستند که با دیدن این حجم از استقبال بدون شک یک ظرفیت خالی ای بوده که درست مدیریت نشده است. این رویه اگر تداوم درستی داشته باشد حتما می‌تواند کارساز باشد.
مدیر و رییس نمایشگاه صنعت موسیقی تصریح کرد: افزایش بار فرهنگی نمایشگاه می‌تواند یک نکته مهم برای ماندگاری باشد. وزن آموزشی نمایشگاه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و ما در دوره‌های بعدی، کارگاه‌های آموزشی فراوانی خواهیم داشت تا نمایشگاه از این حالت فروشگاهی بیرون بیاید.
نخستین دوره نمایشگاه صنعت موسیقی از ۵ تا هشتم دی به میزبانی برج میلاد برگزار شد.

منبع : مهر نیوز