۹ درصد شکایات از اصناف استان بوشهر منجر به مصالحه شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رضا جمالی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری از مهمترین اصولی است که در همه واحدهای صنفی باید مد نظر قرار گیرد. وی افزود: واحدهای صنفی باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان از طریق درج قیمت، […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رضا جمالی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری از مهمترین اصولی است که در همه واحدهای صنفی باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: واحدهای صنفی باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان از طریق درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخ‌نامه در محل تولید، عرضه، کسب و حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رؤیت باشد اقدام کنند.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در سال گذشته چهار هزار و ۲۲۳ مورد گزارش شکایات مردمی در خصوص کالا و خدمات در استان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از این تعداد گزارش رسیده، دو هزار و ۴۵۸ مورد به صورت تلفنی، ۳۴۷ مورد مراجعه حضوری و هزار و ۴۱۸ مورد از طریق درخواست کتبی دریافت شده و مورد رسیدگی فوری قرار گرفته است.

جمالی اضافه کرد: از مجموع چهار هزار و ۲۲۳ مورد شکایات رسیدگی شده در استان، هزار و ۴۳۷ فقره به عنوان متخلف و منجر به تکمیل برگ گزارش بازرسی شده، تعداد دو هزار و ۳۹۴ فقره غیر متخلف و تعداد ۳۹۲ فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

وی اظهار داشت: گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گران‌فروشی، کم فروشی، عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده است.