اتیوپی؛ خانه‌ای برای شگفتی‌های تاریخی و فرهنگی باستانی

به گزارش سردبیر پرس، اتیوپی در شاخ آفریقا کشوری ناهموار است که توسط دره بزرگ ریفت تقسیم شده است. این کشور از لحاظ شگفتی‌های تاریخی و فرهنگی غنی است. همچنین سرشار از یافته‌های باستان شناسی مانند اسکلت‌های قدیمی ترین بشر یافت شده یعنی لوسی و سلام است که میلیون‌ها سال قدمت دارند و این کشور […]

به گزارش سردبیر پرس، اتیوپی در شاخ آفریقا کشوری ناهموار است که توسط دره بزرگ ریفت تقسیم شده است. این کشور از لحاظ شگفتی‌های تاریخی و فرهنگی غنی است. همچنین سرشار از یافته‌های باستان شناسی مانند اسکلت‌های قدیمی ترین بشر یافت شده یعنی لوسی و سلام است که میلیون‌ها سال قدمت دارند و این کشور را به سرزمین اولین‌ها تبدیل می‌کند.

در میان سایت‌های مهم تاریخی، آکسوم به همراه خرابه‌های شهرهای باستانی و ستون‌های بلندش، مقبره‌ها، قلعه‌ها و کلیساها است.

کلیسای سنگ تراشیده لالیبلا مکانی تاریخی است که قدمت آن به قرن‌های دوازدهم و سیزدهم باز می‌گردد.

مسجد نجاشی یکی دیگر از زیارتگاه‌های مقدس است که مربوط به قرن ۱۷ است. این مسجد به یادبود پادشاه ابی سیان نجاشی که پانزده اصحاب پیامبر (ص) را با روی گشاده پذیرفت و به آنها پناه داد، در شهر نگاش در تیگرای ساخته شده است.

چندین صومعه تاریخی دیگر، مساجد، زیارتگاه‌ها و غارها در اتیوپی وجود دارد. این کشور همچنین در حوزه حیات وحش نیز غنی است. حیات وحش بومی به همراه سبک زندگی بی نظیر مردم اتیوپی، این کشور را به یکی از بهترین مناطق توریستی آفریقا تبدیل کرده است.

از جمله شگفتی‌های زمین شناسی خارق العاده ای که در منطقه افار اتیوپی وجود دارد، وجود دو آتشفشان بی‌نظیر ارتا آل و دالول است که باعث ایجاد دریاچه‌های گدازه و وجود چشمه‌های آب گرم و آبشارهای زیبا در آن منطقه شده است و همه این موارد ماجراجویی استثنایی را ایجاد نموده است.

منطقه پایین دره اورومو، شامل دره‌ای است که بقایای انسانی نزدیک به ۲.۵ میلیون سال پیش در آن کشف شده و این محل به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این منطقه دارای شهرک‌های تپه‌ای، سنگ قبرهای سنگی و حکاکی‌های سنگی با قدمت ۵۰۰۰ ساله است. یکی از دلایلی که بازدید از این منطقه بسیار جذاب و ارزشمند می‌کند این است که سیستم‌های اعتقادی و درک شما از جهان پیرامون را به چالش می‌کشد.

رایزنی فرهنگی کشورمان دراتیوپی این مطلب را برای انتشار به خبرنگار سردبیر پرس داده است.