اقدامات صورت گرفته برای تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

به گزارش سردبیر پرس، مهرزاد حمیدی در مورد فرآیند تأسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مورد دوران کودکی این بود که این بحث خدماتی نیست و باید یک کار تربیتی در این مسأله صورت گیرد. حمیدی با اشاره به تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت […]

به گزارش سردبیر پرس، مهرزاد حمیدی در مورد فرآیند تأسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مورد دوران کودکی این بود که این بحث خدماتی نیست و باید یک کار تربیتی در این مسأله صورت گیرد.
حمیدی با اشاره به تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای تربیت کودکان از بدو تولد تا ۶ سالگی، اظهار کرد: باید ساختار این سازمان را طراحی می کردیم و بر این اساس با ۴۰ نفر از نخبگان صحبت، مبانی نظری استخراج و چالش ها مشخص شد، گزاره های هیأت امنا رعایت شد و در حال حاضر اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مرحله اعتبار بخشی در سازمان امور اداری و استخدامی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت با بیان این که ارزش های محوری و بیانیه های سازمان آماده شده است، اظهار کرد: ساختارهایی برای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در نظر گرفته شده است، که شامل: ساختار ماموریت گرا، ساختار ماتریسی شماره یک به صورت سه پروژه، ساختار ماتریسی شماره ۲، ساختار شماره ۴ و ساختار تخت است که ساختارهای ماتریسی مبتنی بر عملکردهای جدید سازمانی است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اظهار کرد: کمیته‌ای جهت ارتباط با استان ها مشخص شده است. در زمان انتقال، نباید کار مهدکودکی، معطل مانده و تکلیف آن ها مشخص نباشد.