امنیت مولفه اقتدار ایران اسلامی است/ تاثیرگذاری بر معادلات خارجی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام سید محمد حسین راجی بعد از ظهر سه شنبه در جمع مردم شاهرود و اجتماع انقلابیون به میزبانی مدرسه قلعه شاهرود با بیان اینکه در علوم سیاسی امور بین‌الملل چندین ویژگی است که اگر کشوری آنها را داشته باشد ابر قدرت محسوب می‌شود هر قدر از این مؤلفه‌ها کمتر […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام سید محمد حسین راجی بعد از ظهر سه شنبه در جمع مردم شاهرود و اجتماع انقلابیون به میزبانی مدرسه قلعه شاهرود با بیان اینکه در علوم سیاسی امور بین‌الملل چندین ویژگی است که اگر کشوری آنها را داشته باشد ابر قدرت محسوب می‌شود هر قدر از این مؤلفه‌ها کمتر داشته باشد، از قدرتش کاسته می‌شود، تاکید کرد: از جمله این شاخص‌ها قدرت نظامی است ما جز کشورهایی هستیم که بودجه نظامی‌مان پایین است و معمولاً از ۱۲ میلیارد دلار بیشتر نیست در حالی که عربستان ۵۰ میلیارد دلار بودجه نظامی دارد اما از سوی دیگر از لحاظ قدرت نظامی دارای جایگاه ویژه‌ای هستیم.
وی با بیان اینکه برخی جوانان ما امروز این پرسش را مطرح می‌کنند که ایران در مقابله با آمریکا چقدر توان دارد؟ بیان کرد: این سوال آنجا مطرح می‌شود که ما تصور می‌کنیم آمریکا تا کنون به ما حمله نکرده است حال آنکه در کنار خلیج فارس، نفت کش‌ها، ۲۲ روزه و هشت روزه لبنان و … نیست حتی منظورمان جنگ فرهنگی هم نیست اما آمریکا مستقیماً به ما حمله کرده و مردم ما اصلاً در جریان نیستند آن هم سال ۲۰۰۲ و زمانی که ۱۱ سپتامبر رخ داد و این کشور اعلام کرد که ما خاور میانه جدید را شکل می‌دهیم و همراه با اسرائیل به دنبال نیل تا فرات بودند.
دشمن به قدرت ایران اذعان دارد
این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی با بیان اینکه در این سال آمریکا بزرگترین رزمایش را ترتیب داد اما به این دستاورد رسید که توان ایران اسلامی آنقدر بالا است که در صورت حمله به این کشور توان دارد روزانه ۲۰ هزار سرباز آمریکایی را بکشد، ابراز کرد: این امر نشان از اقتدار ایران دارد که دشمنان هم آن را اذعان دارند.
راجی با بیان اینکه اکثر موشک‌ها مانند سجیل، فاتح و … که ایران امروز در اختیار دارد متعلق به دوران بعد از این اظهار نظر مقامات پنتاگون است لذا امروز ایران حتی توان بیشتری از سال ۲۰۰۲ هم دارد، گفت: امروز ایران موشک‌هایی دارد که ۱۲ برابر سرعت صوت حرکت کرده و می‌تواند نقطه زنی کند و این اقتدار است. قدرت ایران قدرت بسیار بالایی است و بیش از ۹۰ درصد اتفاقات نظامی که در کشور رخ می‌دهد را مردم و نخبگان خبر ندارند.
وی با بیان طرح این پرسش که در جریان انتقام حاج قاسم چه کسی متوجه شد که در واقع چه اتفاقی رخ داده است؟ گفت: چه کسی خبر دارد که تا امروز سه نفر از کسانی که عامل ترور شهید سلیمانی بودند تا امروز کشته شده‌اند؟ اینها گفته نمی‌شود اما حقیقت دارد. در همان جریان عین الاسد برخی مواقع تا توانستیم اهمیت آن را کاهش دادیم در حالی که اقدام بسیار بزرگی بود.
اقتدار و حمله به آمریکا
مدیر اندیشکده راهبردی سعدا بیان کرد: از پایان جنگ جهانی دوم تا امروز ۸۰ سال می‌گذرد و آمریکا حدود ۱۳۰ جنگ انجام داده و ۳۰ جنگ نیابتی را در کارنامه دارد و جنگ سرد کار را به فضا می‌برد حال آنکه هیچ قدرت دنیا در این سال‌ها جرأت نکرد به آمریکا حمله کند ما مهمترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه را کوشک باران کردیم و نشان از اقتدار ما است لذا جریان عین الاسد جریان کوچکی نبود هر چند رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که این فقط یک سیلی بوده است.
راجی با اشاره به حمله به عین الاسد، گفت: مصاحبه با افسران آمریکایی نشان می‌دهد که می‌گوید تاکنون چنین چیزی را ندیده بودند و اذعان دارند که بعد از حمله قیامتی به راه افتاده بود این همان موضوعی بود که در جریان شهید صیاد شیرازی شاهد بودیم و موشک‌هایی که به پادگان اشرف اصابت کرد نمونه همین انتقام بود موضوعی که سبب شد دیگر خبری از مسعود رجوی نباشد و ظاهراً در همان مقوله به درک واصل شده است و این نشان از قدرت نظامی ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه دیگر مؤلفه اقتدار یک کشور امنیت داخلی است، افزود: چهار دهه قبل ایران ناامن‌ترین کشور دنیا بود و حتی نخست وزیر و رئیس جمهور کشورمان ترور می‌شد و عالی‌ترین مقام قضائی کشورمان به شهادت رسید و عالی ترن فرماندهان نظامی‌مان را از دست دادیم و مغزهای متفکری مانند مفتح و مطهری ترور شدند و ۱۷ هزار شهید ترور دادیم در حالی که ایران امن‌ترین کشور دنیا در ناامن‌ترین نقطه دنیا است.
تأثیرگذاری بین‌المللی
مدرس حوزه و دانشگاه و صاحب نظر مسائل سیاسی با بیان اینکه دیگر مظهر اقتدار کشور، تأثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی است، تاکید کرد: آمریکن اینتریست زیر نظر فوکویاما کشورها را بر اساس قدرت دسته بندی می‌کند و ایران هفتمین قدرت بزرگ دنیا از نظر این مجموعه است و این از قدرت تأثیرگذاری ایران بر تحولات بین‌المللی بر می‌آید.
راجی با بیان اینکه در فاجعه منا همه چیز به نفع عربستان بود و سازمان‌های بین‌المللی هم پشت سر این کشور ایستاده بود عربستان نیز اعلام کرد که حتی با هیچ کشوری صحبت هم نمی‌کند و مقامات ما را حساب نمی‌کردند، تاکید کرد: مقامات ایران بارها درخواست جلسه داشتند و قبول نکردند اما بعد از چندین روز پذیرفتند و اعلام داشتند که تمام جنازه‌های ایرانی‌ها را دفن می‌کنیم و مجروحان هم همین جا در عربستان مداوا می‌شود و اجازه آمدن پزشک هم نمی‌دهیم در آن فضای خفقان رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنرانی کردند و به محض اینکه حرف‌های رهبری را شنیدند آن سمت ماجرا به صورت کلی به هم ریخت و بعد از مدتی هواپیمای اختصاصی به دنبال هیئت ایرانی آمد تا همه چیز را پذیرفتند.
وی با بیان اینکه اینها همگی نشان از اقتدار و نقش آفرینی ایران اسلامی است، تاکید کرد: این نقش ایران را در تأثیرگذاری بین‌المللی نمایان می‌سازد و امروز همه دنیا می‌داند که نمی‌تواند نقش ایران را در معادلات بین‌المللی نادیده بگیرد همان موضوعی که در سوریه شاهد بودیم و تمام دنیا ایستادند تا بگویند سوریه تمام است اما ایران ایستادگی کرد و در حالی که ۹۰ درصد سوریه دست داعش بود تحول در این کشور رخ داد زیرا ایران نخواست اتفاقی در منطقه رخ دهد و آن اتفاق رخ نداد.