«بخشنامه تعمیم دوره پیشدبستانی» ابلاغ شد
به گزارش سردبیر پرس، بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، «برنامهریزی و تمهید مقدمات برای تعمیم دوره پیشدبستانی» با تأکید بر مناطق دوزبانه دارای محرومیت و نیازهای ویژه، از طریق ایجاد فرصتهای عادلانه آموزشی متنوع و باکیفیت، از وظایف حاکمیتی وزارت آموزشوپرورش است. در راستای اجرای این وظایف، «بخشنامه تعمیم دوره پیشدبستانی»، با دو زیر […]
به گزارش سردبیر پرس، بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، «برنامهریزی و تمهید مقدمات برای تعمیم دوره پیشدبستانی» با تأکید بر مناطق دوزبانه دارای محرومیت و نیازهای ویژه، از طریق ایجاد فرصتهای عادلانه آموزشی متنوع و باکیفیت، از وظایف حاکمیتی وزارت آموزشوپرورش است. در راستای اجرای این وظایف، «بخشنامه تعمیم دوره پیشدبستانی»، با دو زیر برنامه به ادارات کل استانها، ابلاغ شد.
بر اساس این گزارش، بهمنظور برخورداری حداکثری کودکان از فرصت آموزشوپرورش دوره پیشدبستانی تا قبل از ورود به دبستان و مدیریت چالشهای ناشی از شیوع کووید ۱۹، در سال تحصیلی جاری، دو زیر برنامه «تداوم فرآیند یادگیری نوآموزان پیشدبستانی ثبتنامشده» و «برگزاری کلاسهای آمادگی برای کودکان بازمانده از دوره یکساله پیشدبستانی»؛ در جهت تعمیم دوره پیشدبستانی به ادارات کل آموزشوپرورش استانها ابلاغ و در حال اجرا است.
در این بخشنامه تأکید شده است: مدیران کل استانها موظفند با استفاده از اعتبارات ابلاغی ردیفهای توسعه آموزشوپرورش پیشدبستانی و کیفیتبخشی، درآمدهای اختصاصی و اعتبارات استانی و بهرهگیری از تمام ظرفیتهای درون و برون دستگاهی استان، نسبت به پوشش حداکثری و ارائه خدمات تربیتی پیشدبستانی به شیوه حضوری، مجازی ترکیبی با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا، برنامهریزی و اقدام کنند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰