بیکاری جوانان مهم‌ترین مشکل مردم کوه زر دامغان است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی اکبر علیزاده برمی غروب چهارشنبه در جمع مردم و گروه‌های جهادی مستقر در روستای کوه زر دامغان بابیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل این روستا عدم اشتغال مناسب برای اهالی و ساکنان این منطقه است، ابراز داشت: امیدواریم با رفع مشکلات معدن فعال منطقه، این مشکل اساسی نیز برطرف شود. وی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی اکبر علیزاده برمی غروب چهارشنبه در جمع مردم و گروه‌های جهادی مستقر در روستای کوه زر دامغان بابیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل این روستا عدم اشتغال مناسب برای اهالی و ساکنان این منطقه است، ابراز داشت: امیدواریم با رفع مشکلات معدن فعال منطقه، این مشکل اساسی نیز برطرف شود.
وی با تاکید بر اینکه اشتغال روستاها مانع مهاجرت و خالی شدن منطقه از سکنه و تبعات اجتماعی می‌شود، افزود: انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط برای ایجاد زیرساخت‌های لازم تلاش کنند تا جوانان به ماندن در روستاها ترغیب شوند.
عضو خانه ملت با بیان اینکه مشکل تأمین آب روستای کوه زر یکی از چالش‌های اساسی و ۱۵ ساله این روستا است، ابراز داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده امیدواریم با حفر دو حلقه چاه انجام‌شده در این منطقه این مشکل نیز بزودی برطرف شود.
علیزاده برمی بابیان اینکه تاکنون بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب روستای کوه زر هزینه شده است، تصریح کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این مشکل به صورت کلی برطرف شود.
وی بابیان اینکه هزینه نصب هر علمک گاز در روستای کوه زر بالغ‌بر ۱۰۱ میلیون تومان برآورد می‌شود که تقریباً پنج برابر عدد میانگین کشوری است، افزود: با رفع مشکلات موجود امیدواریم به‌زودی کلنگ پروژه گازرسانی به روستای کوه زر به زمین زده شود.