دوازدهمین رویداد «نوآوری‌های آموزشی چهارسوق» برگزار شد

به‬ گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر، دوازدهمین «رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق» با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی ‏برگزار شد. سخنرانی نقش‌آفرینان حوزه تعلیم و تربیت در قالب ویدئوهای ضبط شده، پرسش و پاسخ در بسترهای تعاملی مجازی، فعالیت‌های شبکه‌سازی و نشست‌های تخصصی با موضوعات و مسائل روز تعلیم ‏و تربیت، از برنامه‌های دوازدهمین رویداد […]

به‬ گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر، دوازدهمین «رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق» با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی ‏برگزار شد. سخنرانی نقش‌آفرینان حوزه تعلیم و تربیت در قالب ویدئوهای ضبط شده، پرسش و پاسخ در بسترهای تعاملی مجازی، فعالیت‌های شبکه‌سازی و نشست‌های تخصصی با موضوعات و مسائل روز تعلیم ‏و تربیت، از برنامه‌های دوازدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق بودند.‏

این رویداد که توسط مؤسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان ‏به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، دوازدهمین دوره خود را به صورت مجازی برگزار کرد.

چهارسوق در ‏سال ۹۲ متولد شد تا موج امیدواری بیشتری به درون دنیای تعلیم و تربیت وارد شود و اکنون بزرگ‌ترین ‏رویداد مردم‌نهاد و غیرانتفاعی فعالان تعلیم و تربیت کشور و اجتماعی است برای تجلی حرکت‌های ‏امیدبخش و نوآورانه آموزشی و تربیتی؛ و محلی برای اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب است.‏

در این رویداد از بستر شبکه سازی هدهد رونمایی و بهره برداری شد. هدهد بستر شبکه سازی در ‏چهارسوق دوازدهم بود که پس از ایجاد تغییرات فنی، برای ارتباط جامعه فعالین تعلیم و تربیتی آماده ‏سازی شد. در این نرم افزار، پس از ایجاد پروفایل برای شرکت کنندگان چهارسوق، نام کاربری و رمز ‏عبور برای آنها ارسال شد تا وارد سامانه هدهد شوند.‏

فضاهایی که در هدهد برای ایجاد ارتباط فعالان ایجاد شد شامل کانال اطلاع رسانی چهارسوق، گروه‌های ‏استانی با مدیریت دبیران و گروه‌های موضوعی با مدیریت رهیاران است؛ که شرکت کنندگان در گروه‌های استانی درباره مسائل و موضوعات استان بحث کردند و در گروه‌های موضوعی، سوالات و موضوعات خودشان را از رهیاران پرسیدند. ‏

همچنین شرکت کنندگان با جستجوی کلمات کلیدی افرادی که فعالیت‌های مشابه دارند را پیدا کرده و ‏به بحث پرداختند.‏

در این سامانه، ۱۱ موضوع انتخاب شد و شرک کنندگان حول این موضوعات به بحث پرداختند. موضوعات مورد نظر عبارت بودند از: ‏
‏۱. فلسفه تعلیم و تربیت
‏۲. فناوری‌ها و روش‌های نوین یادگیری
‏۳. آموزش عالی و حوزه علمیه
‏۴. مدیریت آموزشی
‏۵. برنامه ریزی درسی و آموزشی
‏۶. روانشناسی و مشاوره
‏۷. حکمرانی، سیاستگذاری و اقتصاد آموزش و پرورش
‏۸. کسب و کارهای آموزشی
‏۹. الگوهای مدرسه داری
‏۱۰. تربیت معلم
‏۱۱. تعلیم و تربیت بین الملل

در این رویداد، دوازده متخصص حوزه آموزش، تجربیات خود را در زمینه فعالیت‌هایشان ارائه دادند. از ‏جمله عناوین مهم این ارائه‌ها می‌توان به مدارس بین الملل، تربیت جنسی، رسانه و تعلیم و تربیت، استارتاپ های آموزشی و انواع روش‌های تربیتی اشاره کرد. علاوه بر ارائه‌های فعالان تعلیم و تربیت، سه ‌نشست موضوع مهم نیز در قالب نشست، توسط متخصصان هر موضوع مورد بررسی قرار گرفتند. آینده ‏آموزش، کودکان مهاجر و تعلیم و تربیت در چشم انداز برنامه هفتم سه موضوع مربوط به این نشست‌ها ‏بودند.‏