نشست کار گروه بررسی فعالیت مدارس طرح پراکنده شاهد برگزار شد

به گزارش سردبیر پرس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست کارگروه بررسی فعالیت مدارس طرح پراکنده شاهد گفت: باید ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی موجود را شناسایی کنیم تا با شناخت جامع‌تری مدارس طرح پراکنده را ساماندهی کنیم. به نظر می‌رسد برای تحقق این امر می‌توانیم با منطقه […]

به گزارش سردبیر پرس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست کارگروه بررسی فعالیت مدارس طرح پراکنده شاهد گفت: باید ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی موجود را شناسایی کنیم تا با شناخت جامع‌تری مدارس طرح پراکنده را ساماندهی کنیم. به نظر می‌رسد برای تحقق این امر می‌توانیم با منطقه بندی کردن آن‌ها و انجام کارهای آموزشی و فرهنگی برای این دانش‌آموزان قدم‌های مؤثری برداریم.

وی افزود: اهتمام معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر این است که بتواند اعتبارات لازم برای انجام اهداف مطرح‌شده در این جلسه را تأمین کند.

محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و ایثارگران نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در مدارس طرح پراکنده نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارند، ضرورت دارد در حداقل سه محورِ «تقویت بنیه علمی»، «استفاده از معلم مشاور باتجربه» و «اجرای برنامه‌های فرهنگی و پرورشی» راهکارهایی مؤثر و کاربردی بین دو دستگاه تدوین شود.

وی افزود: برای تحقق و اجرای این سه محور ضروری است کارگروه مشترکی از کارشناسان اداره کل شاهد وزارت آموزش‌وپرورش و اداره کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل و جلسات کارشناسی در بازه زمانی کوتاه موضوعات را بررسی و راهکارهای عملی را ارائه دهند.

محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش نیز در این نشست بیان کرد: موضوع آموزش و کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان دغدغه مهم ما و والدین است که می‌تواند با تقسیم کار بین دو دستگاه مبتنی بر تکالیف قانونی اجرایی و عملی شود.

وی ادامه داد: در مدارس طرح پراکنده به دلیل پراکندگی دانش‌آموزان در سطح کشور برنامه‌ریزی متمرکز آموزشی و فرهنگی را با مشکل روبرو کرده که ضروری است در این نشست به راهکارهایی برای ارتقای تحصیلی و فرهنگی این عزیزان دست پیدا کنیم.