کم کاری دولت در مجاری قانونی رسیدگی شود/ مردم زیر بار مشکلات مالی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام جلیلی شریفی نیا در خطبه‌های دومین نماز جمعه مرداد ماه ۱۴۰۰ آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر با بیان اینکه متأسفانه در جامعه دروغ بسیار شیوع دارد، ابراز کرد: پیامبر اعظم (ص) خطاب به حضرت علی (ع) فرنودتد «بپرهیز از دروغ چه در شوخی و چه در […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام جلیلی شریفی نیا در خطبه‌های دومین نماز جمعه مرداد ماه ۱۴۰۰ آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر با بیان اینکه متأسفانه در جامعه دروغ بسیار شیوع دارد، ابراز کرد: پیامبر اعظم (ص) خطاب به حضرت علی (ع) فرنودتد «بپرهیز از دروغ چه در شوخی و چه در زمان جدی و از سوی دیگر علی (ع) فرمودند که کسی طعم واقعی ایمان را نمی‌چشد مگر اینکه دروغ را ترک کند»، گاهی متأسفانه حتی در بین اهل علم و رئیس جمهورها نیز هستند کسانی که می‌گویند من هم جمعه فهمیدم که بنزین گران شده است! و خیلی بد است که دروغ در جامعه رواج یابد.

وی با بیان اینکه مسئولان وقتی وعده‌ای می‌دهند می‌بایست به آن عمل کنند و حتی اگر هم نتوانستند دلایل آن را به مردم توضیح دهند، افزود: برخی وعده می‌دادند که صد روزه مشکلات مردم رفع شود و مردم به یارانه نیاز نداشته باشند لذا باید گفت حالا که این وعده‌ها عملی نشد دست کم می‌بایست از مردم عذرخواهی صورت می‌گرفت امیدواریم که دوره جدیدی آغاز شود که دروغ بین مردم و مسئولان کاهش یابد.

غرب همواره به ملت ایران ضربه زده است

امام جمعه آرادان با بیان اینکه نباید مراسم مرتبط با امام حسین (ع) تنها در ایام محرم باشد، ابراز کرد: شهید مطهری فرمود به خدا قسم اگر امروز امام حسین (ع) بودند با شمر زمان (رؤسای جمهور آمریکا و اسرائیل) مبارزه می‌کردند.

شریفی نیا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین دیدار با دولت دوازدهم نکات مهمی را بیان فرمودند که باید به آن دقت نظر داشت، بیان کرد: همانطور که معظم له اشاره داشتند در این دولت به خاطر برجام مشخص شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و این تجربه تلخ باید برای تمام دولت‌ها بماند و آیندگان از آن استفاده کنند، در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و غربی‌ها نه تنها کمکی نمی‌کنند بلکه به ما ضربه هم می‌زنند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها هرکجا توانستند به ما ضربه زده و اگر جایی هم نزده‌اند در واقع توانش را نداشته‌اند وگرنه دست به کار می‌شدند، ابراز کرد: عدم چشم داشت به غرب و توجه به داخل یکی از مهمترین درس‌ها در این زمینه است.

نباید امور را منوط به مذاکره با غرب کرد

امام جمعه آرادان با بیان اینکه مسئولان نباید کارهایی که برای مردم می‌کنند را منوط به غرب کنند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به حسن روحانی فرمود شما هرکجا که کارهای خودتان را به غرب منوط کردید، ناموفق ماندید و هرکجا بدون اعتماد به غرب عمل کردید موفق شدید. معظم‌له همچنین فرمودند که عملکرد دولت‌ها یکسان نیست و در بخش‌هایی طبق انتظارات دولت پیش رفته است که نشان از انصاف ایشان در قبال دولت می‌دهد اما رهبری در ادامه بیان کردند که دولت در بخشی از برنامه‌ها دولت طبق انتظار عمل نکرده است.

شریفی نیا با بیان اینکه به زودی دولت جدید نیز بر سر کار می‌آید، گفت: علی رغم اینکه در این هشت سال انتقاداتی بر دولت داشتیم و هر جا که عملکرد خوبی بود نیز بیان شد اما در مجموع باید گفت نسبت به دولت‌های قبل بدترین عملکردها به دست روحانی رقم خورد و مردم هیچ وقت تا این اندازه در گرفتاری و مشکلات نبودند و سو تدبیرها، حقوق‌های نجومی و دروغ‌ها و… بی سابقه بود که فاصله‌های طبقاتی را افزایش داد.

عملکرد دولت مورد رضایت مردم نبود چرا که اگر بود حتماً هم‌فکران روحانی در انتخابات ریاست جمهوری رأی می‌آوردند، بیان کرد: مشخص است که دولت دوازدهم مورد اعتماد دوباره مردم قرار نگرفته و شرایط روشن است و ما می‌خواهیم که کم کاری‌ها و خیانت‌ها حتماً از مجاری قانونی بررسی شود و دولت جدید ان شاالله کار خود را به خوبی و زودی آغاز کند.